شرکت دانش بنیان پاکمن، عضو انجمن صنعت تأسیسات، این بار در هجدهمین نمایشگاه تأسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی از سه محصول جدید خود رونمایی کرد :

 

1- پکیج چگالشی رایکا تا ظرفیت 8 میلیون کیلوکالری در ساعت: این پکیج دارای ساختار داخلی واتر تیوپ مجهز به مبدل حرارتی از جنس استینلس استیل 316 مجهز به ذرات تیتانیوم و مقاوم به خوردندگی در برابر مواد اسید است. تأمین انرژی حرارتی اولیه بر روی این پکیج، توسط مشعل تمام مدولار الکترونیکی و هوشمند مجهز به سه اکچواتور مستقل و کارکرد بر روی منحنی احتراق برای دو سوخت گاز طبیعی و گازوئیل صورت می گیرد. این پکیج دارای احتراق پالسی شعاعی بوده و در حال حاضر بزرگترین پکیچ چگالشی به صورت یکپارچه در جهان است که به همت گروه دانش بنیان پاکمن طراحی و تولید شده در ایام نمایشگاه توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونت محیط زیست ریاست جمهوری افتتاح گردید. پاکمن هم اکنون با تولید دو نوع بویلر چگالشی اپتیما تا ظرفیت 350 هزار کیلوکالری در ساعت و رایکا تا ظرفیت 10 میلیون کیلوکالری در ساعت همگی با راندمان 98/8 درصد، در تلاش است تا افزایش راندمان را با هدف کاهش گازهای گلخانه ای و بهینه سازی مصرف سوخت محقق سازد.

 

Picture 1

 

2- مشعلهای تمام مدولار تا ظرفیت 12 مگاوات به صورت الکترونیکی و هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه و سامانه های مدیریت ساختمان از دیگر محصولات ارائه شده توسط گروه دانش بنیان پاکمن است. از مهم ترین ویژگیهای این مشعلها می توان به ساختار مونوبلاک حتی در ظرفیتهای بالا، صدای کم، کارکرد در هوای اضافة پایین، عملکرد لوناکس، تولید مونواکسید کربن زیر ppm 10 و نسبت تبدیل بالا نام برد. ارائة مشعلهای سه گانه سوز تمام مدولار یکپارچه نیز قدمی مهم برای دستیابی به سامانة آماده به کار بر روی مشعلهایی با سوخت گاز، گازوئیل و مازوت بوده است. از مهمترین فن آوری های ارائه شده در این بخش ارائة سیستم های احتراق نازل مخلوط، نیمه پیش مخلوط، پیش مخلوط، پس مخلوط، پرشر اتومایز، ایر اتومایز و استیم اتومایز اشاره کرد.

 

Picture 2

 

3- سیستمهای آب شیرین کن به روش اسمز معکوس و همین طور روش MSF، فن آوری دیگری از شرکت دانش بنیان پاکمن است. روش اسمز معکوس برای ظرفیتهای تولیدی آب  شیرین تا 10 هزار مترمکعب در روز و سختیهایی زیر 20 هزار ppm  ارائه گردیده است. روش MSF مجهز به بویلر چگالشی رایکا به علت عدم رسوب گیری در بخش بویلر، قابلیت کاربرد در شیرین سازی آب با ناخالصی هایی از 5 هزار ppm به بالا را داراست. این سامانه برای شیرین سازی آب از ظرفیتهای 10 هزار متر مکعب در روز تا مقادیر میلیونی به کار می رود.

 

Picture 3

 

از دیگر محصولات مهم ارائه شده می توان پکیجهای سه پاس فایرباکس مجهز به مشعل هوشمند، پکیجهای آبگرم بدون لوله، بویلرهای بخار ایستاده و پنل های خورشیدی اشاره کرد.

 

Picture 4

 

 

Picture 5